مطالب به روز مطالب به روز .

مطالب به روز

روش های درمان رفلاکس نوزاد چیست؟

رفلاکس نوزاد زمانی اتفاق میوفته که مواد غذایی از معده ی نوزاد به مری اون برمی‌گرده و کودک بالا میاره. معمولا رفلاکس نوزاد مسئله ی جدی و نگران‌کننده‌ای نیست و با بزرگ‌تر شدن کودک و کم کم برطرف میشه. ولی در مواردی، رفلاکس کودک بعد از ۱۸ ماهگی هم ادامه پیدا می‌کنه که در این صورت به رسیدگی و توجه بیشتری نیاز داره و باید به پزشک مراجعه کنیم.

در نوزاد ماهیچه بین معده و مری هنوز به طور کامل بالغ نشده بنابراین محتویات معده به راحتی به سمت عقب بر می گرده. چیزایی مثل تولد زودهنگام، به پشت خوابیدن زیاد و مصرف رژیم غذایی مایع باعث افزایش رفلاکس معده در نوزاد میشه. رفلاکس باعث میشه بعد از غذا بیشتر استفراغ اتفاق بیفته و کودکان بهانه گیر بشن.

رفلاکس در نوزادان شایع هست و در ۴-۳ ماهگی به حداکثر میرسه. بعضی نوزادان حداقل یک بار در روز این رفلاکس رو تجربه میکنن و بعضی نوزادان ممکنه بعد از هر بار شیر خوردن اون رو تجربه کنن.

نوزادانی که رفلاکس طبیعی دارن رشد وزنی نرمال دارن، معمولا مشکل خاصی برای خوردن شیر ندارن، این نوزادان هیچ نشونه ای از مشکل تنفس ندارن و بدون علائم رفتاری عصبی هستن ولی نوزادان مبتلا به بیماری رفلاکس معده ای روده ای، رشد وزنی ضعیفی دارن، هنگام تغذیه با مشکل مواجه میشن، بعد از خوردن شیر تحریک پذیر میشن، استفراغ، درد های معده و درد قفسه سینه، خس خس سینه و احساس خفگی، عفونت گوش میانی، بی قراری و اختلالات خواب از مشکلاتیه که این نوزادان از اون ها رنج میبرن.

برای دیدن ادامه مطلب به سایت نظرجو مراجعه کنید. روی لینک زیر کلیک کنید:

ادامه مطلب...


برچسب: مادرانه ، نوزاد ، رفلاکس،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۲:۴۴ توسط:مهسا موضوع: نظرات (0)